Na het middelbaar onderwijs volgt in de zeventiger jaren de Rietveld Akademie; grafisch ontwerpen. Later volgen de lerarenopleiding en ?s avonds de Rijksakademie. Het pallet aan opleidingen wordt in 1999 gecompletteerd met een succesvol afgesloten Master studie in Art en Culture. Een samenwerking van de Universiteiten van Leicester UK, Akademie Tilburg NL en Academia Granada Es.

Het onderwerp van de masterstudie: “Het raadsel van de verstaanbaarheid” wordt vastgelegd in 12 schilderijen met ondersteunende mediapresentatie.
“Bij het tot stand komen van deze schilderijen maak ik in versterkte mate gebruik van mijn persoonlijke handschrift.” Letters, cijfers, sjablonen en niet te benoemen beelden strijden om aandacht? Graffiti? De beelden worden ontdaan van hun herkenbaarheid en krijgen een nieuwe betekenis op een ander niveau.

De schilderijen komen als een waterval op de toeschouwer af. Enige ontreddering gaat daarbij al snel over in nieuwschierigheid, een zoektocht naar begrijpen en herkennen. Gelukkig is de wonderlijke schoonheid alternatief en redder voor de toeschouwer.

Bijzondere belangstelling heeft zij voor semiotiek, de betekenis van tekens. Dit komt met name tot uitdrukking in de doeken waarin zij flarden van teksten heeft verwerkt. De samenhang tussen vorm en betekenis van tekens en symbolen fascineert haar. Elk schilderij is begonnen als een duidelijk beeld, een boom, een berg, een bloem, sneeuw, zon, een model. Dit concrete beeld is startpunt voor de transformatie, voor een beweging die ook na de eindfase op het doek in principe eeuwig doorgaat. De verf is rond het archetype, het oerbeeld dat we in wezen allemaal met ons meedragen, een eigen verhaal gaan weven. Een verhaal dat verwijst naar een andere wereld, een andere dimensie waar de toeschouwer zich in kan verliezen. Al schilderend wordt de ene kleur naast de ander neergezet, of over de ander. Glacerend of dekkend. Het ritme waarin dit gebeurt is mede bepalend voor de compositie. Door de hier en daar opengewerkte structuur wordt de geschilderde wereld toegankelijk. Het doek is een momentopname, op elk willekeurig moment kan het proces worden voortgezet, kan de beweging weer in gang worden gezet. Je gaat als toeschouwer op reis, je droomt, je bent onderdeel van een sprookje

Belangrijk gebeuren:
Tien jaar grafisch ontwerpen voor magazines als Vrij Nederland, Opzij, Avenue en Cosmopolitan en??doorschilderen.
Rond 1990 komt de erkenning als kunstschilder, 1993 Art Bent; professionele vrouwelijke kunstenaars in de kunst business, 1996 mede-eigenaar van de Amsterdamse galerie Stagione d?Arte. 1997 Leven en werken in Barcelona, waar de mediterane cultuurstad een belangrijke invloed heeft op haar schilderijen.

Klik hier om alle schilderijen van deze kunstenaar te bekijken.